Podkładka pod talerz- kanapka- PCS, to bardzo praktyczna pomoc wizualna. Ułatwiająca i wspierająca komunikację podczas posiłków. Format A3- 42 x 29,7 cm. Wykonanie- folia vinylowa z laminatem matowym, zapewni funkcjonalność i wielokrotność użytkowania. Podkładka jest również samoprzylepna, co daje nam możliwość przytwierdzenia jej na stałe do np. stołu. Może to być bardzo przydatna opcja, przy bardzo ruchliwym i energicznym dziecku.

Wspomagana stymulacja języka (ang. Aided Language Stimulation) to podejście stymulacji językowej, w którym terapeuta wskazuje na symbole na tablicy komunikacyjnej dziecka w powiązaniu z trwającą aktywnością. Uczniowie uczą się poprzez modelowanie. Autorką tego podejścia jest Carol Goossens, która rozpowszechniła je w Stanach Zjednoczonych. Poprzez swoje publikacje, warsztaty i informacje w Internecie.

Chcemy, żeby dzieci używały swojego systemu AAC. Jak najczęściej, interaktywnie i twórczo. Jednakże często nie dajemy im systemu, który by to umożliwiał. Podkładka komunikacyjna masa plastyczna może być doskonałym uzupełnieniem tego systemu. Gdzie dostęp do zawartych na nich komunikatach, mamy “na szybko.” Jest to doskonałe wsparcie dla AAC.

Podejście wspomaganej stymulacji języka zakłada, że lepszym sposobem jest przygotowanie wielu  tablic tematycznych.  Czyli takich, które bazują na konkretnych aktywnościach. Zapewniających dziecku możliwość bogatego, interaktywnego i twórczego uczestnictwa językowego w danej aktywności. Taka tablica gromadzi słownictwo potrzebne do porozumiewania w konkretnej sytuacji.