AAC w badaniach naukowych
Czyli co nauka mówi nam o komunikacji alternatywnej i wspomagającej?
Komunikacja jest nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Jednak nie wszystkie osoby mogą mówić w celu wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb. Dla tych osób istnieje potrzeba zastosowania alternatywnych bądź wspomagających metod komunikacji, które umożliwiają im skuteczne porozumienie z innymi. Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) odpowiada na tę potrzebę. Jest to praktyka oparta na dowodach, która stawia sobie za cel ułatwienie komunikacji z zaburzeniami mowy.
Z badań wynika, iż komunikacja alternatywna i wspomagająca ma wpływ na rozwój i działanie osób korzystających z tej metody. Dzięki możliwości wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb, mogą brać aktywny udział w życiu rodzinnym i społecznym. Komunikacja alternatywna i wspomagająca wspiera rozwój językowy, poznawczy. Daje możliwość uzyskania wsparcia społecznego. Wszystko to daje możliwość osobom niemówiącym pełniejsze, bardziej satysfakcjonujące i bardziej zaawansowane życie.
Podczas szkolenia opowiem o najnowszych badaniach nad AAC w kontekście:
– model kandydacki vs. model partycypacyjny
– skuteczność poszczególnych metod wprowadzania: PECS, model aktywny, wspomagana stymulacja języka
– rozwój językowy, rozwój mowy po wprowadzeniu AAC
– motywacja do komunikacji
– AAC we wczesnej interwencji językowej
– AAC po uszkodzeniach mózgu
– rola partnera komunikacyjnego w rozwoju językowym
– dziecko ma książkę, ale z niej nie korzysta- dlaczego?
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz certyfikat, który będzie wysłany drogą mailową.
Pytania dotyczące szkolenia, prosimy kierować na email: biuro@szkolenia-aac.pl, bądź telefonicznie tel. Edyta 602-257-245
Istnieje możliwość wystawiania faktur proforma, oraz udział w szkoleniu rady pedagogicznej. Celem realizacji, prosimy o podaniu w mailu: imię i nazwisko oraz email uczestnika, dane do faktury.
Organizacja szkolenia:
szkolenie AAC- wprowadzenie odbywa się w trybie online na platformie MY OWN CONFERENCE. Przy zakupie biletu konieczne jest podanie email, na który zostanie wysłany do Państwa link do pokoju webinar. Link przyjdzie 3 dni, 1 dzień, godzinę przed wydarzeniem. Jeżeli nie będzie go w skrzynce odbiorczej, prosimy sprawdzić folder spam. Pokój szkolenia, dostępny jest 0,5 h przed rozpoczęciem szkolenia.
Czas trwania: 3 h szkoleniowe plus czas na dyskusję i pytania
Prowadząca:
mgr Edyta Tyszkiewicz- centrum-neurorehabilitacji.pl Szczecin
Pedagog, terapeuta zajęciowy, neurorehabilitant C-eye, terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej, terapeuta rozwojowy- Growth through Play System, kinezjolog edukacyjny, specjalista terapii ręki. Doktorantka Kolegium Doktorskiego na Akademii Kujawsko- Pomorskiej. Superwizor komunikacji alternatywnej i wspomagającej m.in. w Emedea w Poznaniu. Wykładowca z zakresu komunikacji alternatywnej i wspomagającej w Omnibus Centrum Edukacyjne w Szczecinie. Współautorka książki „Mutyzm wybiórczy- skuteczne metody terapii”. Autoryzowany partner AssisTechu w zakresie treści terapeutycznych w C-eye i Eyefeelu i współtwórca panelu komunikacyjnego i terapii wzroku w C-eyeX. Autoryzowany konsultant C-eye w woj. Zachodniopomorskim. Współtwórca i właściciel projektu i strony szkolenia-aac.pl. Od wielu lat pracuje z dziećmi z deficytami rozwojowymi, jak również z dorosłymi po wypadkach, udarach, urazach w Centrum neurorehabilitacji, komunikacji alternatywnej i wspomagającej w Szczecinie.