Pierścienie komunikacyjne

Pierścienie komunikacyjne, czyli jak wspomagać ucznia niekomunikującego się.

Wspomagana stymulacja języka (ang. Aided Language Stimulation) to podejście stymulacji językowej, w którym terapeuta wskazuje na symbole na tablicy komunikacyjnej dziecka w powiązaniu z trwającą aktywnością. Uczniowie uczą się poprzez modelowanie. Autorką tego podejścia jest Carol Goossens, która rozpowszechniła je w Stanach Zjednoczonych. Poprzez swoje publikacje, warsztaty i informacje w Internecie.

Chcemy, żeby dzieci używały swojego systemu AAC. Jak najczęściej, interaktywnie i twórczo. Jednakże często nie dajemy im systemu, który by to umożliwiał. Pierścienie komunikacyjne mogą być doskonałym uzupełnieniem tego systemu. Gdzie dostęp do zawartych na nich komunikatach, mamy “na szybko.”

Podejście wspomaganej stymulacji języka zakłada, że lepszym sposobem jest przygotowanie wielu  tablic tematycznych.  Czyli takich, które bazują na konkretnych aktywnościach. Zapewniających dziecku możliwość
bogatego, interaktywnego i twórczego uczestnictwa językowego w danej aktywności. Taka tablica gromadzi słownictwo potrzebne do porozumiewania w konkretnej sytuacji.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 6